Sunday, January 16, 2011

selimut buchukk...

ni kisah abang aiman masa kecik baby dulu.... kalau bantak busuk biasa la kan... tp abang aiman ni tak boleh pisah ngan selimut busuk.... busyuk masyam gitu.... kain selimut ni mmg digunakan sejak dari baby lagi... kira sejak lahir lagi lah... ala... yang ada 3 segi kat satu sudut untuk letak kepala tu.... dia suka gigit kat bahagian 3 segi tu la yang ada gambar tu sampai kawasan situ dah berubah warna dan bau..... bila nak tido atau nyusu je mesti cari kain ni.... dan diaa akan menyusu sambil menghidu / mencium kain ni... baunya itu akan membuatkan nya lali dan tertido... hebatnya kebusukan dan kemasyaman kain ini.... Bila  basuh mmg satu masalah sbb dia akan mengamuk menangis sbb nakkan kain tu bila nak tido atau nyusu... dan tak boleh terima bilaa selimut busyuknya telah bertukar wau jadi wangi dengan aroma soflan dan sabun....  so, dalam sehari dua slps dibasuh mmg kena tahan telinga dan sabo dgn perangai dia yang tak boleh terima selimutnya bau wangi... dia tak nak yang lain... nak yang tu jugak waalaupun pernah diberi yang baru yang serupa dgn nya, dia ttp boleh tau... sehingga samapi satu tahap hampir koyak part yang di suka gigit dan cium tu.... memandangkan sudah teruk benor kain tu, maka ummi ambik yg baru dan diperamkan bersama yang busuk tu agar melekat baunya pada yang baru seblum ummi buang simpan yang lama tu... lama juga la proses peram untuk mentransferkan bau pada yang baru... akhirnya strategi ummi berjaya jugak walaupun mengamuk juga pada awalnyaa... hinggalah umur dia masuk 4 tahun baru berenti /berpisah dgn sselimut busuknya ini bila ummi tipu kata selimutnya hilang dicuri oleh satu watak kartun yang dia suka...ummi bertegas jugak nak pisahkan dia ngan kain busuknya itu.......akhirnya berjaya walaupun bukan mudah.....  

 Inilah rupanya selimut busuk abang aiman. Ni yng keduaa punya, yang first dulu mmg tak de rupa dah.... hitaam dan koyak....
 masa ni umur 3 taahun.... masuk mulut dan gigit...


pastu cium kain tu sambil layaan kartun kat TV.... ini laa kerja nya....hari2.

itulah kisah abang aiman dulu2 dari baby saampaai nak masuk 4 tahun....sekarang kau cerita kat dia kisah ni, sengih je dia malu2.... malu kununnnn....

3 comments:

||aLeaSaRa|| said...

alah comel jer si Aiman tu.anak kite mmg takde btl busuk sbb tiga2 dr kecil suka gentil perut mamanya.Danish sampai dh nk masuk 4 thn ni pun ckp suka pgg perut kite he3,ada sepupu kat Medan dr kecil sampai remaja ckp suka gentel kain batik.pnh sekali mak sedara kite mrh nak buang(bygkanlah buruk peel bdk lelaki jadikan kain batik sbg ala2 bantal busuk)..mak dia kejar,blh dia panjat pokok dgn kain tu sekali.skrg dah kawin kelakar kitorg nyakat dia he3..

Huszaini said...

waa.. kalau si abang baca cerita nih mesti dia kata mami tipu dia.. huhuhu.. bukan apa.. untuk kebaikkan dia juga kan!

~: nisa :~ said...

aleasara : begitu hebatnya penangan si busyuk ni....

Huszaini : he..he... cegah sebelum parah

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails