Tuesday, April 26, 2011

حى علي الصلاة

حى علي الصلاة   .... "mari menunaikan solat.."


sedih baca berita semalam kat Metro pasal isteri yang ditikam oleh suaminya gara-gara mengejutkannya untuk solat subuhh... apalah nak jadi pada umat Muhammad sekarang ni.... hal yang wajib dianggap remeh temeh dan main-main..... bukankah solat itu tiang agama... ibadah fardu dan wajib bagi setiap manusia even yang terlantar sakit pun wajib solat walaupun dengan isyarat mata.... dan kalau tak mampu nak buat juga tu dikira dah Inna lillahi wainna ilaihiraaji'unn... Isteri yang penuh dengan rasa tanggungjawab cuba untuk ingatkan dan kejutkan suami untuk solat ditikamnya dengan kejam sekali.... moga Allah memberi pahala dan ganjaran yang besar buat isteri ini...

OK.. kita tinggalkan dulu cerita isteri kat atas tu... kita tengok pula cerita heroes ummi ni solat... pantang tengok ummi ngan baba solat.. masing-masing sibuk nak berjemaah sama..
*
*


.:: ni solat ke nak gosok gigi ni.. ::.




.:: sempat main kereta lagi tu...  ::.





.:: doa anak solat ::.
kredit to: azwananuara

[40]"Wahai Tuhanku! Jadikanlah daku orang yang mendirikan sembahyang dan demikianlah juga zuriat keturunanku. Wahai Tuhan kami, perkenankanlah doa permohonanku.


[41]"Wahai Tuhan kami! Berilah ampun bagiku dan bagi kedua ibu bapaku serta bagi orang-orang yang beriman, pada masa berlakunya hitungan amal dan pembalasan"


~ semoga anak-anak ummi jadi anak2 yang soleh... aminn.. ~






3 comments:

mzhany said...

ameen...

alhamdulillah, kecik2 dah pandai.

the triplets said...

amin... InsyaAllah

mzhany said...

jengah umah nisa, tgk kembar...hurmmm geram;)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails